... a jste zaregistrováni :O>)

Odkaz pro připojení k přímému přenosu,

obdržíte do své e-mailové schránky
vždy jeden den a jednu hodinu před termínem vysílání.

Máte-li dotaz nebo téma, 

na které by v přenosu měly zaznít odpovědi, napište mi je prosím do komentářů zde.

Okno pro vkládání dotazů
je na konci této stránky dole.

  1. Křik napsal:

    Dobrý den, na našeho 4letého syna většinou při zlobení platí jen zvýšení hlasu nebo křik, jinak neuposlechne. Klidný tón ignoruje, když si něco zamane, prostě to udělá.. Křik nesnáším a velmi mi vadí, ze k tomu musíme sahat, navíc někdy křičí i on na nás.. jak z toho prosím ven?

  2. Pocitac, utracení za online hry napsal:

    Dobry den, patnactilety syn ma problem se sebekontrolou, pokud ma pristup k xboxu, počítači. Pak utrácí za hry, nakupuje online hry ci data pres sms na vodafone (hradim pak ja), jine finanční prostředky nema. Ma kapesne 250 mesicne. Moznost prividelat si uklidem doma, nic ale nedela. Ale toto ma také zakazane, za online hry utracet nesmi. Nemuze si ale pomoci. Vzdy mu pak pocitac zabavim… Ale jak ho naucit, ze to nemuze delat, zakazovani bez zodpovědnosti neni asi uplne správne…. Jinou moznost jsem zatím nenasla.

  3. Anonym napsal:

    Dobrý den, chci se dozvědět více o komunikaci s dětmi. Pracuji jako asistent pedagoga. S pozdravem Dagmar

  4. Vztek, negace, afekt syn 10let napsal:

    Dobrý vecer.
    Syn dostal počítač,omezení má,ale kamarádi hrají online hry,tak se k nim v době Covidu přidává denně (dříve max.o víkendu)přidává a když má koncit přijde vztek, afekt, rev,scéna,bouchání do stolu apod. Omezují,vysvětlují,zakazují,rvu,vyhrožuji…Neumím s touto novou situaci,chováním pracovat. To samé k úkolů,řeknu pojď je udělat a přichází odmítání,mami potom,pak,nechci….ale poté to má za 5min hotové..děkuji za odpověď. Jana

    • Lucie napsal:

      Dobrý den, mému synovi bude teď 8, má ADHD a poruchu opozičního vzdoru. A většina dotazů je s tim mým dost podobná. Když mu něco říkám, udělá to tak na popáté. Neustále se mnou chce diskutovat, nechápe, že je rozdíl, co můžou děti a co můžou dospělý. Pokud se mu něco nechce, stojí mě dlouhé přemlouvání či vyhrožování něčím. Pokud začnu řvát já, že už toho mám dost, začne na mě řvát taky a všechna komunikace je ztracená. Hodně mě ty neustálé dohady stresují a nervují a ráda bych naší komunikaci zlepšila

  5. Nerespektování pravidel napsal:

    Dobrý den,
    syn 13 let … problém s dodržením dohod a pravidel. Na něčem se domluvíme (čas příchodu domů z venku, čas strávený na mobilu, školní povinnosti) a většinou to bez dozoru nedodrží. Neustále se snaží posouvat hranice. Musím ho pořád hlídat, kontrolovat … je to únavné, vyčerpávající … pro oba. Snažím se s ním mluvit/domluvit mu … že je vše o důvěře … pokud mne přesvědčí, že si svoje povinnosti ohlídá sám, bude mít větší volnost. Vše v tu chvíli chápe … naslibuje … mluví jako “chytrá kniha” … když přijde na akorát, nedodrží nic. Nebo jen opravdu malou část. Prosím o radu, jak z toho ven. Jsme z této situace už všichni otrávení. Předem moc děkuji, Pavla

  6. Tvrdohlavé, nezvladatelné 7.dítě napsal:

    Dobrý den,
    máme nyní skoro 7.letého syna. Syn měl vždy problémy s autoritou, už ve školce měl potřebu dělat si věci po svém a na pokyn neposlechnout. (pí.učitelka: všichni se seřadí ke stromu – tak si schválně stoupnul na druhou stranu k lavičce) Ale ještě horší to bylo když se nudil. Po obědě, když měl spát, nespal a tak zdemontoval úchyty u skříněk kolem sebe. Takže jsem byla každou chvíli na koberečku. Poslouchala jsem, že je to hodně chytrý kluk, který chápe spoustu věcí. Ale je neposlušný a nevychovaný, nezná hranice. A to věřte, že jsme doma bojovali, aby se jeho chování změnilo.
    Před nástupem do první třídy jsme vybírali školu a zvolili jsme náročnější školu – AnglickoČeskou výuku. Domnívali jsme se, že se bude muset věnovat škole a nebude mít čas na blbosti a zlobení. Ale opak je pravdou. Syn navíc nerad mluví s cizími lidmi a s tím kdo je mu nesympatický. Dokáže se pohrdavě dívat a neříct ani slovo. Takže ten vychvalovaný chytrý kluk najednou působí jako podprůměrný žák, který asi nechápe zadání a neodpovídá protože neví. I při VV při zadání malovat strom, zamaluje celý papír – protože se mu to takhle líbí. Nebo píše jedničku od spodu, protože takhle napsaná vypadá lépe. Nebo začne číst slabiky z jiné stránky, protože prostě chce – nechce pochopit proč záleží na tom kde čte.
    Doma s ním dost často nemohu hnout, ráda bych se domluvila, ale skončí to tím že řvu – nebo mu jednu plesknu, když už nevím jak dál.
    Otec jde na syna vyhrožováním a slibováním – dost často mu to funguje. Ale já si nemyslím, že je to správná cesta. A jsem vyděšená s toho, že mi někdy řekne: řveš, nebudu tě poslouchat, poslechnu až tátu. Což řekne, protože ví, že se naštvu.
    Jsem zoufalá, takhle ho vyhodí i z první třídy ZŠ. Nebo propadne. A to hloupí opravdu není.
    Předem děkuji za radu, Veronika

  7. Tereza napsal:

    Zdravim a moc dekuji ze tato online vysilani delate a ze se mohu zucastnit vaseho vysilani jako zoufaly rodic.Mame syna v dubnu 2021 mu bude 10 let….nebyly s nim zadne problemy az pred 1,5 lety nam zjistili epilepsii….postupem casu zachvaty odeznivaji a vse vypada spise na psych.problem panicke vecer.dychani,vyvolane vzdorem nechuti jit neco udelat byt do skoly ci v domacnosti a kolikrat to vyusti v takovy zachvat vzteku treba dnes kvuli zapisu kratkemu do prirodovedy…nebudu to delat nechci nezajima me to…tak mu reknu nedelej ale pani ucitelce to napisu tedy at vi…to neni muj ukol ale tvuj…hodim zodpovednost na nej v tom se on silene nastve a je jak cert zacne rvat nadavat urazet me vyhrozovat veta ve smyslu “to neudelas mamo jedna blba pitoma se zabiju apod”…priserna slova v tu chvili…ma i tendece k sebeposkozovani sebe ublizovani bekdy se i mlati do hlavy mam i kolikrat strach ze si neco v tom afektu udela a kdyz ho chci uklidnit vyhanim me z mistnosti a rve nech me byt mamo a zavira za mnou dvere.Rve mi to srdce a toto si ke me ani nikomu z rodiny dovolovat preci nesmi,poradte prosim jak se mam v tu chvili zachovat a jaky trest pripadne zvolit za nenapsani ukolu a jeho chovani?….priznam se ze driv pred diagnozou bych mu dala za jeho osjlive chovani na zadek bebo otec ale ted i mame strach aby si z toho nevyvolal zachvat ci panic.hyperventilaci dechu hako to pak vetsinou byva u nej😔mooc dekuji Tereza

    • zdenek napsal:

      Dobrý den, paní Terezo,
      psal jsem vám v samostatném e-mailu, takže tato odpověď je spíš pro všechny ostatní rodiče, kteří přichází na tuto stránku. Jednání syna, které popisujete, nese znaky nějaké psychické poruchy, zátěže nebo nemoci. A to už není v možnostech pouze vědomé komunikace. Nejsem psycholog ani psychiatr a tam, kde tuším nějakou poruchu, odkazuji na specialisty v oboru, na odborná pracoviště. Nejspíš byste nebyla ráda, kdyby se vám lektor v autoškole (lektor komunikace) pokoušel opravit auto (práce specialisty mechanika a odborné dílny).

      Tato má odpověď budiž podporou rodičům, kteří se stydí nebo bojí k těmto specialistům se svými dětmi jít. Prosím, nestyďte se a nebojte se odborná pracoviště s dětmi, u nichž tušíte zdravotní problém, navštívit. V nejlepším případě se můžete dozvědět, že je dítě zdravé, a pak to může být znovu téma výchovy a vědomé komunikace. V opačném případě budete v rukách odborníků, kteří vám pomohou zdravotní problém dítěte řešit. S úctou Zdeněk Okleštěk

  8. Michaela napsal:

    Dobrý den, máme dceru (15 měsíců). Dnes jsme byli v nákupním centru. S mojí pomocí šla na pojízdnou plochu a jely jsme o patro níž. Následně chtěla znovu, nakoupily jsme a pak jely opět nahoru. V ten moment přišel problém…chtěla jet zase, snažila jsem se jí vysvětlit, že takhle si nehrajeme a teď pojedeme domu. Začala se vztekat a mírně plakat, nechtěla jít se mnou dál, ale vracela se. Nechala jsem ji ať se chvilku vzteká, snažila se vysvětlovat, nakonec jsem ji vzala do náruče, řekla ať udělá schodům pápá, že se sveze příště,až tam půjde. V náručí už byla klidná. Zajímalo by mě, jak podobné situace řešit u takhle malého dítěte. Předem moc děkuju.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Dotazy vkládejte do komentářů. 

"Kde se tvoří a boří sebevědomí dětí"

Chcete-li proniknout do vědomé komunikace s dětmi intenzivněji, objednejte si  toto video. 

"Jak budovat rodičovskou autoritu"

Patří autorita do vztahu rodič - dítě, žák - učitel, trenér - sportovec? Co vlastně autorita je a co není. Zjistěte víc v tomto videu.

"Vědomá komunikace s dětmi
v otázkách a odpovědích"

Zpřístupněte si video archív stejnojmenných živých on-line přenosů. Vracejte se k řešeným problémům, kdy a kolikrát budete chtít.